Niepubliczna Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Radomiu

2.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Niepubliczna Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Radomiu

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Maria Siedlecka

Pracownik firmy - Dyrektor

20.11.2023 01:11

Jaki jest profil Państwa działalności?

Maria Siedleckaikona wywiad

Prowadzimy dwujęzyczną szkołę podstawową. Nauczamy w trybie dwujęzycznym metodą immersji, tj. zanurzenia się w języku. Oferujemy 10 godzin nauki języka angielskiego tygodniowo, w tym 5 godzin z nauczycielem i 5 godzin z lektorem. Oferujemy uczniom zajęcia wyrównawcze, rozwijające i różnego rodzaju zajęcia dodatkowe. Nauczamy przy użyciu technologii IT, w które wyposażona jest każda sala lekcyjna, uczniowie w naturalny sposób korzystają z tych narzędzi wzbogacając i urozmaicając swój warsztat pracy. Posiadamy profesjonalnie wyposażone laboratorium naukowo-medialne. Umożliwiamy uczniom optymalne warunki do rozwoju fizycznego: mamy nowoczesną halę sportową, boisko szkolne, plac zabaw, prowadzimy zajęcia na basenie. Podczas sprawdzania prac stosujemy zasadę zielonego długopisu, skupiamy się na tym, co uczeń potrafi. Błąd jest traktowany, jako pewien etap zdobywania wiedzy. Naszej pracy pedagogicznej przyświecają uniwersalne wartości takie jak: szacunek, tolerancja, praworządność, patriotyzm, solidarność. Współpracujemy z Rodzicami na zasadach zaufania i otwartości. Organizujemy spotkania trójstronne: uczeń – nauczyciel – rodzic.

Jak duża jest Państwa szkoła?

Maria Siedleckaikona wywiad

W szkole uczy się 126 uczniów. Zatrudniamy 50 osób, w tym 40 nauczycieli.

Jak wyglądały początki rozpoczęcia działalności?

Maria Siedleckaikona wywiad

Szkoła została otwarta 1 września 2016 roku. Zaczęliśmy od klasy zerowej i pierwszej. Obecnie mamy klasy I – VIII.

Co wyróżnia Państwa szkołę na tle konkurencji?

Maria Siedleckaikona wywiad

Niepubliczna Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Radomiu została wybudowana specjalnie z myślą o radosnej i przyjaznej uczniom szkole. Nowoczesny budynek zapewnia komfortowe warunki do nauki. Nasze drzwi otwarte są dla wszystkich, którzy pragną, aby ich pociechy rozwijały się tak, aby nauka była przyjemnością i przynosiła dużo radości oraz satysfakcji. Pragniemy aby nasi uczniowie byli twórczy w myśleniu, kreatywni w działaniu, otwarci na zmieniająca się rzeczywistość. Jednym z naszych głównych założeń jest stworzenie relacji. Budujemy je w oparciu o zaufanie, odpowiedzialność, współpracę i samodzielność. Stosujemy ocenianie kształtujące i informację zwrotną. Dzięki temu uczeń ma świadomość swoich zasobów, może być z siebie dumny i jednocześnie dokładnie wie, nad czym jeszcze ma popracować. Pracujemy bez dzwonków, uczymy mimochodem w ruchu, zabawie oraz stosujemy zasadę zielonego długopisu. Pozwalamy dzieciom bawić się, poznawać świat, pracować zespołowo. Działania wychowawczo - profilaktyczne odbywają się przy współudziale wszystkich członków społeczności szkolnej. Umożliwiamy współpracę między uczniami na różnych poziomach edukacyjnych (np. czytanie młodszym klasom, prezentowanie projektów, pikniki) i budowanie prawidłowych relacji pomiędzy uczniami, rodzicami, nauczycielami, pracownikami administracji i obsługi. Przyjazna atmosfera przekłada się na efektywną współpracę i zaangażowanie wszystkich stron procesu wychowawczego. Niezmiernie ważna jest dla nas również współpraca z rodzicami. Jesteśmy szkołą, która świadomie podchodzi do kształcenia młodych ludzi. Na zebraniach trójstronnych rozmawiamy z rodzicami i uczniami. Istotne jest włączanie uczniów w analizowanie i podsumowania efektów ich pracy. Uczeń powinien być odpowiedzialny za swój własny proces uczenia, za swoje sukcesy i porażki.

Jak wygląda struktura Państwa szkoły?

Maria Siedleckaikona wywiad

Prowadzimy szkołę ośmioklasową. Klasa liczy maksymalnie 16 osób. Kadrę naszej szkoły tworzą profesjonaliści. To zespół młodych, wykształconych, kreatywnych i pełnych pasji nauczycieli. Dbają o dobry kontakt z uczniami, dostrzegają i rozumieją ich potrzeby. Świetnie przygotowani angliści współpracują z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. Codziennie zajęcia English Time prowadzi native speaker. Nauczyciele porozumiewają się z uczniami w języku angielskim. Ciągłe zanurzanie się w języku, powoduje szybsze jego przyswojenie. W swojej pracy, nauczyciele wykorzystują nowoczesne metody pracy z uczniem oraz najnowsze technologie IT. W ten sposób rozwijają zainteresowania i umiejętności uczniów, które mają wpływ na późniejsze wysokie osiągnięcia. W mało licznych klasach (16 osób) można indywidualizować proces nauczania, rozwijać potencjał uczniów i sprawiać, że czas spędzony w szkole to chwile radości, uśmiechu i obopólnej satysfakcji ucznia i nauczyciela.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa szkole?

Maria Siedleckaikona wywiad

Rekrutacją w szkole zajmuje się dyrektor. Przebiega ona różnie, w zależności od tego, jakiego pracownika szuka szkoła. Proces rekrutacyjny dla nauczycieli składa się z trzech etapów: analizy CV, bezpośredniej rozmowy dyrektora z kandydatem i spotkania z uczniami. Rekrutacja pracownika administracji lub obsługi polega na analizie CV oraz rozmowie.

W jaki sposób przebiega adaptacja nowego pracownika?

Maria Siedleckaikona wywiad

Nowy pracownik zostaje przedstawiony kadrze i uczniom, odbywa szkolenie stanowiskowe, poznaje obowiązujące procedury, otrzymuje wsparcie poprzez przydzielonego mu mentora.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Maria Siedleckaikona wywiad

W związku ze wzrostem liczby uczniów i otwarciem nowych klas od nowego roku szkolnego planujemy zatrudniać nauczycieli przedmiotowych, na przykład od języka polskiego czy matematyki. Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV na adres szkola@niepublicznaradom.edu.pl.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Maria Siedleckaikona wywiad

Naszym pracownikom oferujemy liczne kursy, szkolenia, studia podyplomowe, które finansujemy. Prowadzimy rozmowy podsumowujące osiągnięcia pracowników i dalszy ich rozwój.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Maria Siedleckaikona wywiad

Cytując słowa Pani Marzeny Żylińskiej: „od ciągłego mierzenia nikt jeszcze nie urósł, ale wielu straciło motywację”, chciałabym powiedzieć, że koncepcja pracy tej szkoły opiera się na zapewnieniu uczniom wszechstronnego rozwoju w oparciu o klarowną, kształtującą informację zwrotną. Istotne w rozwoju naszej szkoły jest nieustanne podnoszenie kwalifikacji kadry pedagogicznej, doskonalenie warsztatu i metod pracy oraz dzielenie się zdobytą wiedzą. Do realizacji zadań i założeń niezbędna jest pomoc wszystkich pracowników szkoły, wzajemna życzliwość, ciepłe relacje. Szkoła to ogromne przedsięwzięcie, które wymaga świetnej organizacji, przepływu informacji oraz precyzyjnego przydziału obowiązków pracownikom. Według mnie podstawą współpracy musi być zaufanie, wspólne cele, szczerość, motywacja i zaangażowanie, to klucz do sukcesu i rozwoju.



Niepubliczna Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Radomiu